מזה שירותים אקולוגיים?

שירותים אקולוגיים או בשמם האחר- שירותי קומפוסט, הם סוג של בית שימוש ללא מים שבהם הצואה והשתן נאספים ונשמרים במיכל עד הפיכתם לדשן אורגני. תהליך זה מתרחש באופן טבעי על ידי מיקרואורגניזמים (בעיקר חיידקים ופטריות) לאורך כמה חודשים עד כמה שנים. במקרה שלנו בסוף האירוע תכולת הדלי נאספת על ידינו לשטח חקלאי אשר ברשותינו ושם אנו אוגרים את התכולה עד שהיא נהפכת לקומפוסט איכותי ומשובח לגידולים.

שירותים אקולוגיים הם "שירותים יבשים" - בהם לא נעשה שימוש במים כמו בשירותים רגילים, אלא נעשה שימוש בנסורת (במקרה שלנו) או יש כאלה שמשתמשים בשבבי קוקוס או נייר גרוס כדי לכסות את הזבל הטרי ולמנוע ריחות. טכניקה זאת יוצרת כיסי אוויר המסייעים להתפתחות הפירוק האורגני, ומסייעת ביחס הפחמן-חנקן באופן שתורם להפחתת הריח מהשירותים ומתהליך הפירוק.

שירותים אקולוגיים אינם דורשים בורות ספיגה או מערכות ביוב כמו בשירותי אסלה רגילים. לפיכך, הם הופכים לפתרון אפשרי לשירותים במקומות מרוחקים אשר קשה לתחזק באופן קבוע, כדוגמת גנים לאומיים או שמורות, בתי קיט במקומות מרוחקי, אירועים, חתונות, טיולים בטבע למינהם, וגם כפתרון עבור מקומות נידחים בארצות מתפתחות אשר אינם מחוברים לרשת מים וביוב.


לבירורים נוספים צרו עמנו קשר! 

אחיה - 0555533272 , דידי - 0527484221